Resumé #1


 
 
Januari. Kom hem 05:35 på Nyårsnatten efter att ha promenerat hem från Korsvägen med ömma fötter. För drygt ett år sedan nu låg gatorna öde och jag köpte kebab. Resten av januari innehöll second hand-shopping och fikor med Ellinor, firande av födelsedagar, nätter då Livia sov hos mig, träningspass, bio i ett gammalt mentalsjukhus i Kviberg, pluggande, minst fyra fikastunder per vecka och ett evigt supande.
 
 
 
 
Februari. Hängde med klassisarna, bland annat på IKEA. Hedda och jag söp i tvättstugan till frukost och gjorde burnmarks med cigaretter på våra händer. Tove flyttade hit och blev granne med Nordhemsskolan och Rasmus och jag fotade i Mölndals Fabriker. Det var Wera-fest och tisdagsfest hos Felizia och Festival Radikal och jag drack bort min känsel och mina sinnens fulla bruk. I februari var det även dags att boka Hultsfred-biljett!
 
 
 
 
Mars. Livia och jag invigde mars med att ta tåget till Stockholm över helgen med hennes mamma. Månaden fortsatte med dagar då man vågade ta av sig jackan och sitta på bart gräs för att ta del av det rådande solljuset. Det blev dags för årets första glass och även tid för att gå på Slottsskogens första utefest. Övrig tid dracks det mycket Minttu i Viktors kolonilott. Jag startade den här bloggen, glittrade mina slitna Dr. Martens och Maja och jag försökte oss på att måla graffiti.
 
 
 
 
April. I april blev det mycket stughäng. Vi var i Oscars stuga i Askim och många nätter somnade man i Viktors kolonilott. Ellen flyttade till Mariaplan men vi hann ha det underbart i den gamla lägenheten då vi drack cider i badkar och dansade till reggaeton. Maja och jag åkte ut till Lindholmen en natt och jag hittade min favoritplats. Andra fina stunder spenderades på Kungshöjd eller i lövhögar med Hedda på Valborg då jag hade köpt alkohol för nästan 700:-. Övrigt: skaffade Pottermore, köpte Emmaboda-biljett och färgade lila slingor i underhåret.

»hälsningar«
från rebecca

åh vad fint!

2013-01-22 @ 15:19:58
url: http://magpie.blogg.se

skicka en hälsning!

alias:
√/-

mail: (publiceras ej)

hemsida:

min tanke:

Trackback

RSS 2.0