Resumé #2

 
 
 
Maj. Månaden invigdes med ett uppvaknande till världens bästa solsken med världens bästa människor. Vi åt kyckling, baguette och pesto till frukost, vilade och lyssnade på radio i solen. Treorna på Schillerska tog studenden den sista maj men innan dess spelade vi blokus hos Maja, firade vi att Georgia blivit 17, hängde vi i Vasaparken och på Mariaplan, fyndades det på majornaloppisen och jag hann däcka i en sandhög.
 
 
 
 
Juni. Tillställningar som picknickfestivalen, andra lång-dagen, Weras 90-talsfest och Hultsfred. Om man bortser från att jag träffade Linn tror jag att Hultsfreds bästa var när Freja drog med mig till Future Islands, för jag har nog inte sett något så bra live tidigare. I juni blev jag 17 och hade en så dålig födelsedag att jag till och med grät, medan dagen därpå kanske var årets bästa. Pappa var borta en vecka och jag hade kollektiv med inneboende hemma hos mig; Livia och jag åkte och campade i Skövde där vi nattbadade, åt och hade det jättemysigt och jag var på Instön med Maja, Tim och Livia.
 
 
 
 
Juli. Som start på juli tog vi avsked av Agnes som skulle åka till Nya Zeeland för att plugga ett år. Det var sommarlov och jag gjorde väl mest saker som att se Jakob Hellman på Liseberg med Alice; tälta i Tibro med Tim, Noel, Livia och Olle; besöka bästa (bedömning gjord på ett besök) Tidaholm med Johanna; träffa Olivia som var nere i Göteborg; hänga på Livias landställe i Kode med Maja, Tim och Noel; fortsätta utnyttja fritidskortet och åka ut till Johanna i Ingared; fira Maja som fyllde 17 och givetvis vara på EMMABODA.
 
 
 
 
Augusti. Under augusti mådde jag bättre än tidigare men hade fortfarande mycket ångest, främst över andras sorger. Både Ellen och Livia fyllde år, det första firades med överraskning och det andra med prinsessfest. Det var Way out West-helgen som precis som vanligt drog med sig de bästa utefesterna som inte slutade förrän solen gått upp för länge sedan. Det var Göteborgskalaset och jag blev bjuden på tre grymt goda rätter hos Nils. Månaden slutade tråkigt med att Emilia åkte till Frankrike för att plugga och att vi började skolan med ett extremt ångestfyllt upprop i aulan.

»hälsningar«
från Agnes

åh, bra du är. skype någon gång? skulle vara bäst.

Svar: verkligen skype!!! skulle vara så fint att prata med dig.
Sofia Persson

2013-01-06 @ 06:23:28
url: http://sundaybird.blogspot.se
från hilda

future island var så jävla bra

2013-01-07 @ 17:41:09
url: http://www.femtonpixlar.devote.se

skicka en hälsning!

alias:
√/-

mail: (publiceras ej)

hemsida:

min tanke:

Trackback

RSS 2.0