7

Berätta om en av dina favoritplatser.
Jag är inte så bunden till platser. Tycker om extremt olika ställen beroende på vilket humör jag är på. Gillar Majorna allt som oftast, även fast jag inte tänker på det. Jag tycker att solen skiner lite extra där, löjligt nog. Jag tycker om Emmaboda för bra minnen, Williams hus (hans rum) av samma anledning, tystnaden på Lindholmen när man tar färjan över dit en sen kväll. Jag tycker om att promenera via Kvilletorget (Hisingen) till Linn och att ligga i min mormors säng och lukta på mjuka, nytvättade lakan. Jag gillar att ligga jämte Ellen, spelar ingen roll vart eller när eller hur.
 
Mest tycker jag kanske om spårvagnssäten, de i de näst äldsta vagnarna som är placerat lite avskilt och tryggt. Jag gillar i regel lite mindre utrymmen som är ganska röriga. Jag känner mig hemma och trygg då, och det är väl det ända som krävs för att jag skall uppfatta en plats som extra behaglig och speciell.

»hälsningar«

skicka en hälsning!

alias:
√/-

mail: (publiceras ej)

hemsida:

min tanke:

Trackback

RSS 2.0