.121

Trots att det har varit sommar har den här bloggen legat under is några månader. Det har varit bra, den har behövt sin paus. Jag tror att sist jag höll i en kamera var det när jag med smutsiga händer fotade med en engångskamera på Emmaboda. Den senaste veckan har dock begäret skrikit inom mig igen. Begäret efter att fotografera. Jag gick förbi min vän för att låna hennes kamera en dag, och nästan direkt insåg jag åtminstone en av anledningarna till att jag under den här tiden hade slutat att fota. Jag insåg att jag ju faktiskt hade lagt undan kameran för att jag ville se världen på riktigt, och inte genom sökaren. Jag hade märkt att det varit så mycket intryck som försvunnit från mig bara för att mina ögon undermedvetet sökt efter en bra bild.
 
Den här tiden när jag inte fotat har varit en fantastisk tid. Jag har träffat många intressanta människor, pratat om mycket intressant och gjort mycket intressant. Därför tror jag inte att jag kommer ägna mig så mycket åt foto i dokumentationssyfte längre, men jag har tankar om nåt annat. Jag orkar inte längre med att bli bedömd efter hur jag uttrycker mina intryck i bild, men jag tänker inte låta det kväva min kreativitet. Jag älskar ju att fota. Det har verkligen varit sunt med den här pausen för jag har verkligen insett det då.
 
När jag promenerade hem från min vän kunde jag inte hålla mig ifrån kameran. Jag stannade till för att krympa in världen till en liten fil, samlat på mitt minneskort. Det stannar till en man vid mig. "Fotograferar du också?", frågar han. Det har tagit många år för mig att inse att det inte finns någon annan jävel än jag själv som bryr sig om att jag får göra mina intressen, på mitt sätt. Det är ingen som kommer ihåg om jag flåsar mycket när jag springer, eller om jag är kass på att sätta skotten när jag spelar basket. Det finns ingen som vet om bilderna jag tar blir bra eller dåliga för den delen heller. Dock blir jag fortfarande obekväm när folk ger mig en extra blick, så därför blängde jag till en början lite på mannen när han kikade på mig. Han frågade vad jag använde mig av. Jag sade att allt jag ägde var trasigt. Han sade att han själv hade si och så dyr utrustning och han gav mig tips om mitt fotograferande, men inte fan betyder det att han är bra. Hans utrustning sätter inget pris för hans estetik. Så nu ska jag gå och göra mina idéer till grymma fucking produkter. Hej.

»hälsningar«
från tove

du äger på allt du gör tycker jag, saknar dig varje dag

2013-11-21 @ 16:16:53
url: http://tvmrtc.blogg.se

skicka en hälsning!

alias:
√/-

mail: (publiceras ej)

hemsida:

min tanke:

Trackback

RSS 2.0